Ga naar inhoud

Foto

Paypal - na betaling met paypal direct naar checkout_success.php

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 nookyalur

nookyalur
  • Members
  • 27 Posts:
  • Naam: laurent lampaert

Posted 16 September 2010 - 01:58

Zoals de titel al zegt: hoe kan ik in paypal instellen dat na de betaling de klant direct op checkout_succes.php komt en niet eerst moet bevestigen (op de pagina checkout_confirm.php).
Is het überhaupt mogelijk om deze stap over te slaan?

Dit om te voorkomen dat de klant 'wegklikt' en zo een betaling doet met paypal, maar niet bevestigd op de confirm-pagina.

Ik heb al zitten zoeken op die IPN en bij paypal kan je DBB instellen (maar als ik daar checkout_success.php ingeef, dan blijft hij doorsturen naar checkout_confirm.php).
Iemand die me duidelijk kan uitleggen hoe dit werkt?

Alvast bedankt voor de uitleg en hulp!

#2 piet

piet
  • Members
  • 1657 Posts:
  • Naam: Piet

Posted 16 September 2010 - 02:34

Zoals de titel al zegt: hoe kan ik in paypal instellen dat na de betaling de klant direct op checkout_succes.php komt en niet eerst moet bevestigen (op de pagina checkout_confirm.php).
Is het überhaupt mogelijk om deze stap over te slaan?

Dit om te voorkomen dat de klant 'wegklikt' en zo een betaling doet met paypal, maar niet bevestigd op de confirm-pagina.

Ik heb al zitten zoeken op die IPN en bij paypal kan je DBB instellen (maar als ik daar checkout_success.php ingeef, dan blijft hij doorsturen naar checkout_confirm.php).
Iemand die me duidelijk kan uitleggen hoe dit werkt?

Alvast bedankt voor de uitleg en hulp!

je kan op de paypal site zelf de return url ingeven, dan hoeft de klant na de betaling nergens op te klikken maar gaat vanzelf terug naar de shop

maar als de klant ongeduldig is en op het kruisje klikt, dan heb je wel een betaling maar geen order

je kunt dit opvangen door held_orders of holding_orders of ordercheck te instaleren, die maken een order voordat de klant heeft betaald
(even zoeken bij de contries)

#3 nookyalur

nookyalur
  • Members
  • 27 Posts:

Posted 16 September 2010 - 03:59

je kan op de paypal site zelf de return url ingeven, dan hoeft de klant na de betaling nergens op te klikken maar gaat vanzelf terug naar de shop

maar als de klant ongeduldig is en op het kruisje klikt, dan heb je wel een betaling maar geen order

je kunt dit opvangen door held_orders of holding_orders of ordercheck te instaleren, die maken een order voordat de klant heeft betaald
(even zoeken bij de contries)

Bedankt voor de reactie!

Ik heb net die return url ingegeven (http://urlnaardeshop...out_success.php), maar hij blijft doorsturen naar checkout_confirm.php.

Die contries ga ik effe checken!

#4 piet

piet
  • Members
  • 1657 Posts:

Posted 17 September 2010 - 07:48

Bedankt voor de reactie!

Ik heb net die return url ingegeven (http://urlnaardeshop...out_success.php), maar hij blijft doorsturen naar checkout_confirm.php.

Die contries ga ik effe checken!

Waarschijnlik een verkeerde URL

http://urlnaardeshop/catalog/checkout_success.php

Edited by piet, 17 September 2010 - 07:48.

#5 Job

Job
  • Members
  • 6366 Posts:
  • Naam: Joop Ongenae

Posted 17 September 2010 - 08:46

Volgens mij moet je naar checkout_proces.php

#6 piet

piet
  • Members
  • 1657 Posts:

Posted 17 September 2010 - 02:32

Volgens mij moet je naar checkout_proces.php

Ik denk dat je gelijk hebt

#7 nookyalur

nookyalur
  • Members
  • 27 Posts:

Posted 16 December 2010 - 01:04

Die checkout_process.php werkt inderdaad prima.

Alleen is het zo dat bij betalingen van mensen die nog geen paypal-account hebben, die niet automatisch teruggestuurd worden naar de webshop zelf. Ze hebben de KEUZE om terug te keren.
Zo komt het dat ik 3 orders heb in mijn admin, maar die niet betaald zijn met paypal...

:huh:

#8 Job

Job
  • Members
  • 6366 Posts:

Posted 16 December 2010 - 02:59

Als ze maar betaald worden, toch?

#9 nookyalur

nookyalur
  • Members
  • 27 Posts:

Posted 16 December 2010 - 04:07

Als ze maar betaald worden, toch?

Daar zit het probleem nu net...

- de orders zitten in de admin maar...
- de administrator krijgt geen ordermail (klant ook niet vermoed ik?)
- de betaling wordt niet doorgevoerd (staat niet op de paypalrekening van de administrator)

Als ik de return URL invul, dan worden enkel de mensen die een paypal account hebben, automatisch (na 5 seconden) teruggestuurd naar de webshop.
Mensen die geen paypal account hebben, maar gewoon hun visa-gegevens invullen, hebben de optie om terug te keren naar de shop.

Waar het precies fout loopt weet ik niet. Ik vermoed dat die laatste categorie kopers gewoon hun venster sluiten en dat daardoor de betaling niet afgerond wordt?

Iemand hier ervaring mee?

#10 Job

Job
  • Members
  • 6366 Posts:

Posted 16 December 2010 - 05:04

Je schreef

Zo komt het dat ik 3 orders heb in mijn admin, maar die niet betaald zijn met paypal...

Dus dan denk ik, ze zijn dus op een andere manier betaald.

Maar goed.

Je gebruikt nu waarschijnlijk de standaard Paypal-module. Die werkt dus niet feilloos, dus doe je wat Piet in post 2 al schreef of je neemt gewoon een betere module: Paypal Standard of Paypal IPN.

Edited by Job, 16 December 2010 - 05:05.

#11 nookyalur

nookyalur
  • Members
  • 27 Posts:

Posted 16 December 2010 - 08:08

Je schreef

Dus dan denk ik, ze zijn dus op een andere manier betaald.

Maar goed.

Je gebruikt nu waarschijnlijk de standaard Paypal-module. Die werkt dus niet feilloos, dus doe je wat Piet in post 2 al schreef of je neemt gewoon een betere module: Paypal Standard of Paypal IPN.

Er zijn twee mogelijkheden van betalen: overschrijven en paypal IPN. Bij orders met overschrijving krijgt de administrator en de klant wel perfect een bevestiging.

Ik heb net een 'tutorial' gevolgd op het net over hoe de 'paypal website payments standard' in te stellen.
http://lichao.net/eb...-201012584.html

Ik heb alles precies gevolgd en het is juist ingesteld.
Alleen verwijst men daar in het blokje over 'setting up your paypal' bij puntje 12 naar de file ipn.php (in de root van je folder).
Vanwaar komt die ipn.php? Die zit niet standaard in de oscommerce map.

Alvast bedankt voor de info!

#12 piet

piet
  • Members
  • 1657 Posts:

Posted 18 December 2010 - 12:03

Er zijn twee mogelijkheden van betalen: overschrijven en paypal IPN. Bij orders met overschrijving krijgt de administrator en de klant wel perfect een bevestiging.

Ik heb net een 'tutorial' gevolgd op het net over hoe de 'paypal website payments standard' in te stellen.

Alleen verwijst men daar in het blokje over 'setting up your paypal' bij puntje 12 naar de file ipn.php (in de root van je folder).

Alvast bedankt voor de info!

IPN is een andere versie, als je de standaard versie gebruikt kijk dan eens bij de contries, er zijn updates voor

#13 ShopAdmin

ShopAdmin
  • Members
  • 32 Posts:
  • Naam: De Shop Administrator

Posted 05 April 2012 - 04:00

Ik heb nu 'PayPal Website Payments Standard' geinstalleerd en werkend. Alleen het automatisch terugkeren naar de shop werkt nog niet... de klant heeft na betaling 2 keuzes: of naar zijn Paypal rekening toe, of terug naar de shop. Dat laatste is nodig om de order deifinitief in de shop te verwerken en de mails te versturen. Maar in de PayPal instellingen heb ik automatisch terugkeren wel netjes aangevinkt... iemand een idee hoe dat op te lossen is?
Ook zal ik IPN nog eens gaan testen, maar als ik de standaard variant helemaal werkend kan krijgen ben ik daar allang blij mee natuurlijk ;-)

#14 ShopAdmin

ShopAdmin
  • Members
  • 32 Posts:

Posted 05 April 2012 - 04:03

Ik heb als return url bij automatisch terugkeren op checkout_process.php staan. Omdat ik in de quote ipn.php lees vraag ik me nu af; moet ik misschien naar paypal_standard.php ofzo terug verwijzen? In principe gaat checkout_process wel goed, behalve dus het automatisch terugkeren vanaf de Paypal betaalpagina.

#15 ShopAdmin

ShopAdmin
  • Members
  • 32 Posts:

Posted 26 April 2012 - 01:35

Goed, ben weer een stapje verder.
Tijdens het live testen werd ik wel netjes vanzelf teruggeleid naar shop na een afgeronde betaling. Mijn issue treedt dus enkel op in de sandbox omgeving. Gelukkig.

Heb nog wel een andere uitdaging; als de klant wil gaan betalen met Paypal Standard wordt een Paypal https pagina opgevraagd. Hier ziet de klant nog een overzicht van de bestelling plus de gekozen verzendwijze, en hier kan hij inloggen of een account maken. Echter... er staat met koeieletters mijn persoonlijke Paypal e-mailadres boven. Ook bij de annuleer-link staat: "klik hier om te annuleren en terug te keren naar mijn.eigen@email.nl in plaats van de naam van de shop. Is dat ergens in te stellen, en zo ja, waar moet ik dat doen? Zowel in de osc als de paypal settings heb ik het niet kunnen vinden :( iemand een idee??