Ga naar inhoud

Foto

Klarna

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 RalfvanUden

RalfvanUden
  • Members
  • 25 Posts:
  • Naam: Ralf van Uden

Posted 18 June 2010 - 11:43

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede maogelijkheid om betalingen achteraf aan te bieden.
Heb wel contact gehad met wat grotere spelers maar daar ben ik denk ik te klein voor.........

Nu ben ik gebeld door het bedrijf Klarna

Is er iemand bekend met deze club?
Kan er nl. niets nuttigs over vinden en de mensen die ik ken hebben er ook nog nooit over gehoord, vandaar dat ik het hier maar eens probeer.

#2 AvanOsch

AvanOsch
  • Members
  • 1 Posts:
  • Naam: Albert van Osch

Posted 22 July 2010 - 04:07

Is er iemand bekend met deze club?

Ook ik ben vandaag gebeld door Klarna.
Informatie binnen gekregen, en even geGoogled naar informatie.

Ik ben geen onbekende met internet bestellingen, maar ook ik heb nog nooit van Klarna gehoord.
Ben ook niet van plan met ze in zee te gaan op dit moment, aangezien de club volgens mij totaal nieuw is in Nederland.
Ook verwacht ik niet de kosten van 300 euro per jaar met deze betaal-methode terug te verdienen.
Daarbij moeten klanten ook nog eens extra betalen wanneer ze voor deze betaal methode kiezen, en moeten wij 3% inleveren bij elke verkoop die gemaakt wordt.
Dan is iDeal toch een stuk goedkoper, bekender, en klanten vertrouwen iDeal omdat ze op die manier betalen via hun eigen bank.
Verder kopen mensen via Klarna op krediet (Net als een Credit-Card) waar ik ook geen fan van ben.

#3 siremat

siremat
  • Moderators
  • 4221 Posts:
  • Naam: Paul

Posted 20 August 2010 - 11:14

Ik vind jouw post toch erg neigen naar een commercieel bericht....
Paul,

Moderator
osCommerce Nederland

#4 waarslapen

waarslapen
  • Validating
  • 3 Posts:
  • Naam: Freek

Posted 21 August 2010 - 05:56

Jammer dat mijn bericht zo zonder pardon verwijdert is! het was alles behalve commercieel bedoeld ....... ik wilde een gebruikers ervaring delen iets wat duidelijk niet gewaardeerd wordt hier jammer maar de realiteit...

ik ben nog steeds van mening dat het een super idee is en dat we er nog heel veel van gaan horen!

Ook dacht ik dat dit een forum is en dat je dus de discussie aan mag gaan maar ook dat is hier niet aan de orde jammer..... maar zegt dan ook weer iets over de os COMMERCE

maar mijn excuses..

#5 siremat

siremat
  • Moderators
  • 4221 Posts:

Posted 21 August 2010 - 07:01

zegt helemaal niks over osCommerce, maar juist over het beleid hier op het forum.
Paul,

Moderator
osCommerce Nederland

#6 mattice

mattice

Administrator

• Site Admin
  • 1947 Posts:
  • Naam: Matthijs van der Vegte

Posted 21 August 2010 - 09:08

Het is een commercieel product en daar zijn we voorzichtig mee. Vooral wanneer iemand die voor het allereerst een bericht plaatst, en niet direct een osCommerce shop lijkt te hebben, doet alsof het het beste idee sinds gesneden brood is. Het leek gewoon meer op een persbericht dan op een oprechte mening.
Matthijs van der Vegte,

osCommerce Nederland

#7 waarslapen

waarslapen
  • Validating
  • 3 Posts:
  • Naam: Freek

Posted 23 August 2010 - 02:30

Dan wil ik nogmaals mijn excuses aanbieden!

Dat was zeker niet de bedoeling het was oprecht als mening opgeschreven.
Ik heb wel degelijk osCOMMERCE shops maar wil dat liever voor mijzelf houden.
Ik werk overigens met meerdere e-commerce shops vandaar dat ik het als een gebruikers ervaring meedeelde.
Ook schreef ik niet meer dan een algehele reactie op een gestelde vraag.

Bovendien vind ik de manier van praten toch wel enigszins denigrerend zoals ik quote:

Dat had toch wel even anders geformuleerd kunnen worden toch.. Bovendien waar is het wederzijds respect gebleven??

*

Ik groet U

Edited by siremat, 23 August 2010 - 08:07.

#8 siremat

siremat
  • Moderators
  • 4221 Posts:

Posted 23 August 2010 - 08:24

Bovendien vind ik de manier van praten toch wel enigszins denigrerend zoals ik quote:

:)

tja, ik vindt het ook waardeloos om blikafval te scheiden van het restafval.

Ow ja trouwens, jij noemt dit een gebruikers ervaring?

*snap* jullie gaan zeker dit jaar nog van Klara horen!

oid
Klinkt toch echt alsof je er meer als een normale gebruiker vanaf weet.

Maar goed, ik ben er verder klaar mee, beetje mijn vrije tijd verspillen aan een figuur die wsl zelfs met u aangesproken wil worden. <_<
Paul,

Moderator
osCommerce Nederland

#9 speedtoysmodelbouw

speedtoysmodelbouw
  • Members
  • 1 Posts:
  • Naam: m.bek

Posted 13 March 2011 - 12:46

Ik werd een jaar geleden door klarna gebeld of ik intresse had in een betaal module met achteraf betalen,ze zochten special webshops.
ik had geen intresse op dat moment en heb het afgewezen,na 3 maanden werdt ik weer gebeld en ben er toen op ingegaan ik was benieuwd of het werkte de opstart kosten van 400 euro vond ik nog al aan de hoge kant maar ja wie nie waagt wie niet wint,module geinstalleerd en hij werkte niet,terwijl hun module het beste werkt in ***p zeiden ze,modelue laten aanpassen door **** kosten 195,- euro en het maandelijkse abbonement van 29 euro werden de kosten al meteen heel hoog.
toen kwamen de eerste bestellingen binnen en er werden een paaar bestellingen geweigerd aan de deur door de klant,ik krijg van klarna een overzicht van de betalingen en ik moet wel de kosten betalen voor de factuur en kredietcheck voorbeeld bestelling van 243,- euro werd door klant geweigerd en ik moets in totaal 12,42 betalen aan klarna voor de factuurkosten en ik heb het pakket verzonden 6,75 dus kost het mij 19,- euro en niks verdiend ik probeerde klara te bellen maar helaas geen succes,
toen heb ik een negatieve reactie geplaatst op een forum op een zondag en maandag om 9 uur belden ze meteen op,het was een beetje misgegaan in de comminucatie en voor alle kosten die ik gemaakt had kon ik een factuur naar hun sturen en deze zouden ze betalen als ik het negatieve bericht op het forum had verwijderd,da doe ik dan maar dan heb ik in iederegeval mijn kosten terug.
wij als webshop houders moeten ook de kosten betalen voor de krediet check van klarna als klant wordt geweigerd dan moeten wij de kosten hiervoor betalen
maar nu weer problemen met klarna pakketen verstuurd op donderdag en vrijdag worden vandaag om 9:30 geannuleerd door klarna hoe kunnen ze na een paar dagen de bestellingen annuleren.
weg product en geen geld.
Denk hier goed overna voordat u met klarna begint want het kan u een hoop geld gaan kosten als ze elke keer hun handjes ervanaf trekken.
Toen ik begon met klarna werd bijna geen 1 bestelling geannuleerd nu worden bijna alle bestellingen geannuleerd hoe zou dat kunnen,als ik in mijn account kijk kun je zien dat de meeste klanten niet betalen bestellingen van gegin november staan nog open,een niet betaalende klant komt ook niet meer terug.
Ik heb vandaag ook de module verwijderd uit mijn webshop,ben er helemaal klaar mee het heeft mij teveel geld gekost

Edited by mattice, 14 March 2011 - 08:19.

#10 KlarnaBV

KlarnaBV
  • Members
  • 1 Posts:
  • Naam: Klarna

Posted 17 March 2011 - 03:40

Uit de eerder geplaatste reactie hebben wij tot onze spijt moeten constateren dat wij bij een aantal webshops onze prestaties kunnen verbeteren. Het is onze missie is om bij te dragen aan het vereenvoudigen en veiliger maken van het betalingsverkeer in de e-commerce sector. Dit doen wij door het stimuleren en ontwikkelen van achteraf betaaloplossingen in aanvulling op het huidige aanbod van betaalmethodes, nu ook in Nederland. Ook door middel van deze reactie willen wij onze transparantie tonen en u verzekeren dat wij suggesties en opmerkingen tot ons nemen om onze diensten te verbeteren.

Hieronder zullen wij een aantal specifiek punten behandelen, daarnaast kunt u ook altijd contact met ons opnemen.

● 'De webwinkelier moet de kosten van de kredietcheck en factuur betalen, zelfs als de bestelling aan de deur geweigerd wordt.'
Wij begrijpen dat het vervelend is indien een klant aan de deur besluit om een bestelling te weigeren. Ook realiseren wij ons dat in bepaalde gevallen - en in combinatie met een bestelling op basis van achterafbetaling - de kans daarop kan worden vergroot. Tegelijkertijd weten wij uit ervaring dat laagdrempelige betaalmethoden meer transacties, en vaak een hoger gemiddelde orderwaarde, genereren. De vergoeding die wij u vragen is op basis van onze tot aan die deur geleverde inspanningen, en daarom naar onze mening conform afspraak en geschetste verwachtingen.

● 'Veel bestellingen worden geweigerd.'
Ruim vier miljoen klanten hebben inmiddels via Klarna betaald waardoor wij een deskundig inzicht hebben in het online shopgedrag van de consument. Op basis van deze kennis kunnen wij bepalen in welke mate wij de risico's van u kunnen overnemen. Dit doen wij door middel van de kredietcheck, maar ook rekening houdende met factoren als branche en fraudegevoeligheid. Het is net als voor u ook onze doelstelling om het aantal transacties te maximaliseren. Wij maken deze constante afweging tussen omzetmaximalisatie vs. risico om de kwaliteit van onze diensten aan u, en onze gezamenlijke klanten, langdurig te kunnen garanderen.

• Moet de webwinkelier de kredietcheck betalen als de uitkomst negatief is?
Nee, wij brengen alleen een vergoeding voor de kredietcheck in rekening indien er sprake is van een geaccepteerde klant en dus bestelling.

● 'De bestellingen zijn op donderdag/vrijdag al verstuurd, ik kreeg op zondag een e-mail van Klarna met het verzoek om de bestellingen niet te versturen vanwege fraude. Ben ik nu niet gedekt?'
De praktijk wijst vaak uit dat onze fraude afdeling bij frauduleuze bestellingen op werkdagen binnen 24 uur met u contact opneemt. Indien er op het moment van fraudedetectie nog geen afgeronde verzending heeft plaatsgevonden vertrouwen wij ook op uw medewerking door de levering waar mogelijk te stoppen. Fraudepreventie vergt gezamenlijke inspanning. Mocht een bestelling al verstuurd zijn – ook binnen genoemde 24 uur -, dan zal Klarna te allen tijde het frauderisico dragen op voorwaarde dat de verzending door middel van een track&trace verificatie kan worden aangetoond. Hierdoor hoeft uw belofte en service aan uw klant geen vertraging op te lopen.

● 'Klarna heeft me aangeboden om de gemaakte kosten terug te betalen als ik mijn negatieve commentaar op internet verwijder.'
Deze handelswijze is niet in overeenkomst met het beleid van Klarna en deze initiatieven door medewerkers worden dus niet geaccepteerd. Op basis van dit incident hebben wij interne maatregelen genomen zodat dit niet vaker zal gebeuren. Wij waarderen alle feedback, zowel positief als negatief. Wanneer u direct met onze Webwinkel Support contact opneemt kunnen wij op specifieke vragen ingaan.

Met vriendelijke groeten,

Michel Mulder
Klarna BV

#11 Jasper79

Jasper79
  • Members
  • 315 Posts:
  • Interests:Autosport Fanaat
  • Naam: Jasper Tielen

Posted 07 March 2012 - 07:27

Ik heb gisteren nog contact gehad met klarna.
Als het goed is krijg ik op korte termijn alles binnen om te gaan beginnen.

Als ik er wat ervaring met heb zal ik dat hier plaatsen.

Naar mijn mening zit er wel wat in om voor achteraf betalen te kiezen al is 3,5% wel erg hoog, maar we zullen zien of het effect heeft.

Afgelopen maand was er een stukje op tv dat ideal betalen een risico was waarop ik de volgende dag van en klant eerst telefoon kreeg met en onzin vraag wat naar mijn mening gewoon en check was of ik echt bestond.

Alleen dat stuk over ideal was in mijn ogen totaal verkeerd omschreven want ideal is niet het risico maar de verkoper die het aanbied is het risico voor de klant.
Als ik en lege doos op stuur ligt dat niet aan de betaalmethode natuurlijk maar aan mij.

Dus dat is mijn rede om achteraf betalen te gaan proberen.
En door de kosten deels door te berekenen hoop ik dat vervolg orders wel met ideal betaald worden.

De klant mag voor veiligheid ook wel iets over hebben natuurlijk.
Groet,

Jasper

#12 Jasper79

Jasper79
  • Members
  • 315 Posts:

Posted 23 March 2012 - 10:38

Integratie inmiddels deels achter de rug.
Betalen in termijnen werkt nog niet omdat er een nog onbekende fout in zit.

Eerste order binnen met Klarna en net uitgeleverd.
Dus nu 14 dagen afwachten hoe dit gaat verlopen.

Als factuurkosten bereken ik nu 2,50 voor Klarna en voor Ideal en zo niets.

Alles is een beetje wennen en ook moet ik nog uitvinden hoe ik dit in de boekhouding moet stoppen.

Maar voorlopig ben ik tevreden nu de orders nog en de afhandeling van betaling afwachten.
Groet,

Jasper

#13 Dennis1

Dennis1
  • Members
  • 25 Posts:
  • Naam: Dennis

Posted 08 November 2012 - 12:52

Wij hebben ook al een hele tijd Klarna draaien.
Loopt goed eigenlijk.

Onze Oscommerce versie is nogal oud, maar die loopt echt goed en is ontzettend aangepast.
Klarna pastte er niet goed in. Dus is er flink gesleuteld om deze toch werkend te krijgen.

Ondertussen hebben ze een nieuwe module met een mooi pulldown dingetje om de geboortedatum van de klant aan te geven.
Dat zit er in onze versie niet in helaas.

Het gaat nu heel vaak fout omdat de klant niet goed weet in welk format de datum ingevoerd moet worden. (staat er wel bij.... maar men leest niet...)
Dus ik zou graag de datum willen laten kiezen met bijvoorbeeld een pulldown zoals in de nieuwe versie.

Echter. De code's van de modules zijn zo totaal verschillend dat ik er met mijn zeer beperkte kennis van programmeren niet kan uitkomen.
Klarna zelf zegt dat het lastig is, maar dat ik maar naar de nieuwe module moet gaan. Dit is echter niet mogelijk omdat die niet op mijn shop draait.

In de code van de nieuwe module is het allemaal anders geregeld. Werkt allemaal anders.

Maar het moet toch mogelijk zijn om de huidige code aan te passen zodat niet meer een text invoerveld bij de geboortedatum komt te staan, maar 3 pulldowns waarin de dag, maand en jaar gekozen kan worden?

Iemand enig idee hoe, en die mij hierbij wil bijstaan?

#14 Jasper79

Jasper79
  • Members
  • 315 Posts:

Posted 08 November 2012 - 01:00

Bij mij is klarna er inmiddels weer af.
Afspraken om part payment werkend te maken kwamen ze niet na.
Achteraf wisten ze ook nergens van zeggen ze.

Die nieuwe versie moest ik zelf ontdekken op hun website omdat de versie controle ook nooit gewerkt heeft.
Was bekend net als part payment dat met osc niet werkt, wordt nog aan gewerkt zeiden ze toen.

Nu enkele maanden later weten ze nergens van en zou het komen omdat ik iets veranderd zou hebben aan de code.

Ja duh, alles prima telefoon met Dhr De van der M... Van klarna.

Maar goed boel opgezegd en niet meer naar terug kijken.
Groet,

Jasper

#15 Dennis1

Dennis1
  • Members
  • 25 Posts:
  • Naam: Dennis

Posted 08 November 2012 - 01:09

Bij mij loopt het anders eigenlijk best goed.
Veel mensen kopen op deze manier.

Het is ook functioneel ook.
Maar dit stukje dus niet....

Ik krijg het niet goed. Te weinig kennis van eerlijk gezegd.

Dit staat in de werkende code:

array('title' => KLARNA_LANG_NL_PERSONALNUMBER,
                        'field' => tep_draw_input_field('klarna_nl_pnum',
                        $klarna_nl_pnum)),

Ik heb er dit van gemaakt.
array('title' => KLARNA_LANG_NL_PERSONALNUMBER,

'field' => tep_draw_pull_down_menu('dob_day', $dob_day) . 
									'&nbsp;' . tep_draw_pull_down_menu('dob_month', $dob_month) .
									'&nbsp;' . tep_draw_pull_down_menu('dob_year', $dob_year)),
Uiteraard eerder in het bestand wel aangegeven dat de pulldowns gevuld worden natuurlijk.

Het ziet er geweldig uit!
Maar.... Klarna snapt dit natuurlijk niet. Er komt waarschijnlijk niet de juiste informatie terug.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de info die opgehaald word in de orginele code, ook uit die pulldowns gehaald word?