Ga naar inhoud

Foto

Totalen Optellen (En Korting Apart).

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 worldaround

worldaround
  • Members
  • 10 Posts:
  • Naam: mark jansen

Posted 05 January 2017 - 11:56

Hallo allemaal,

Ik heb oscommerce 2.2 draaien, doet het perfect hoor verder.

Op de stats_customers.php pagina in de admin heb ik een rekensommetje gemaakt wat de totaalbedragen optelt van alle betaalde (!) (status 24) orders.

Nu heb ik een kortingscode module geïnstalleerd en telt hij deze bedragen gewoon als bruto mee. Wat nu de bedoeling is is dat hij de koringsbedragen apart uittelt eronder.

Aangezien de bedragen allemaal (de bruto bedragen en kortingsbedragen) in 1x kolom staan (value) in de database (tabel orders_total) kan ik hier geen onderscheid maken tussen de kortingsbedragen en gewone bedragen. Bij "class" bovenin staat wel bij de niet kortingsbedragen ot_total en bij de kortingen ot_discount.

Samengevat; kan ik met een simpel scriptje de ot_discount bedragen bij elkaar optellen?

Ik gebruik deze code om alle bedragen bij elkaar op te tellen:

<?php
$id = 24;
$totaal = €;
$select = mysql_query("SELECT orders_id FROM orders WHERE orders_status = " . $id );

// Print out result
        while($row = mysql_fetch_array($select)){

$sql = "SELECT orders_id, value FROM orders_total WHERE orders_id = " . $row['orders_id'];
            $res = mysql_query($sql);
             $result = mysql_fetch_array($res);

$totaal = $totaal;

}
echo $totaal;
$tot_qry = tep_db_query("SELECT SUM(ot.value) AS total_value FROM " . TABLE_ORDERS . " o LEFT OUTER JOIN orders_total ot ON (o.orders_id = ot.orders_id) WHERE o.orders_status IN (" . STATS_TOTALS_CUSTOMERS . ")");
$tot_res = tep_db_fetch_array($tot_qry);
echo number_format($tot_res['total_value'], 2);

?>

Edited by worldaround, 05 January 2017 - 11:57.

#2 Job

Job
  • Members
  • 6,404 Posts:
  • Naam: Joop Ongenae

Posted 06 January 2017 - 05:07

Probeer eens met:

ot.class LIKE 'ot_discount_coupon'

in te voegen in de query.

Ik kan je code hierboven niet helemaal doorgronden, volgens mij haal je wat tabellen door elkaar.