Ga naar inhoud

Foto
- - - - -

[Catalog uitbreidingen] Optieprijs + prijs als getoonde prijs

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Boudy

Boudy
  • Members
  • 308 Posts:
  • Naam: Boudy Wijnberg

Posted 21 February 2008 - 07:38

File Name: Optieprijs + prijs als getoonde prijs
File Submitter: Boudy
File Submitted: 19 Feb 2008
File Updated: 4 Apr 2008
File Category: Catalog uitbreidingen

Deze modificatie aan de product informatie pagina resulteert in een prijs weergaven welke altijd gelijk is aan de product prijs + de optie prijs.
Zodra een optie wordt geselecteerd veranderd direct de getoonde prijs in de pagina.

installatie is redelijk simpel, 1 pagina met ongeveer 7 aanpassingen.

Als je reeds aanpassingen hebt gedaan aan de product options dan moet je goed opletten wat je doet.

Het script is door mij verder ontwikkeld op basis van een ander script, maar deze deed niet wat ik wilde.
Een voorbeeld van de werking staat in de instructie, zodat je het eventueel even live kunt bekijken.

Succes

Boudy

Click here to download this file
Oscommerce projects: B2B Multishop, webveiling, shirt designer, barcode scanner order proces.
wishlist: te veel om op te noemen.

#2 RoyTilburg

RoyTilburg
  • Members
  • 219 Posts:
  • Naam: roy

Posted 05 April 2008 - 11:08

Hey Boudy,

Deze contri lijkt me geschikt voor mijn webshop.
Maar waar kan ik de staffelprijzen invullen.
In het admin gedeelt kan ik niets vinden na toevoegen van de code.

Gr. Roy

#3 Boudy

Boudy
  • Members
  • 308 Posts:

Posted 06 April 2008 - 10:40

Roy,

Staffel prijzen???

dit is voor product optie prijs.
als de klant een optie selecteert met een meerprijs, zal de product info prijs direct veranderen naar de totaal prijs.

staffel prijs is heel iets anders en afhankelijk van bestel aantal.

Boudy
Oscommerce projects: B2B Multishop, webveiling, shirt designer, barcode scanner order proces.

#4 RoyTilburg

RoyTilburg
  • Members
  • 219 Posts:
  • Naam: roy

Posted 07 April 2008 - 08:47

Hey Boudy,

Ik had bij artikelopties staffel (meerprijzen) aangemaakt die dan worden weergegeven in het info scherm van het product.
Dus ipv. S,M,L,XL heb ik aantallen 500,1000,1500,2000 enz met de daarbij behorende prijzen.
Als ik dit doe komt er een nieuwe prijs boven de foto in een 8 pt. lettergrootte maar de prijs zelf blijft staan. Dit
word wel berekend in de winkelwagen maar die direct.

Gr. Roy

Edited by RoyTilburg, 07 April 2008 - 08:48.

#5 Boudy

Boudy
  • Members
  • 308 Posts:

Posted 07 April 2008 - 11:37

Roy,

Staffel prijzen zijn product prijzen, geen optie prijzen.
Je toont dus wat de prijs per product is bij afname van x aantal.

optie prijzen zijn de meer / minder prijzen van product opties.

wellicht kun je het script aanpassen naar jou behoefte.

PM mij eens de url naar je site zodat ik kan zien wat je hebt gedaan met de staffels.

Boudy

#6 Maidanezu

Maidanezu
  • Members
  • 73 Posts:
  • Naam: Constantin

Posted 09 April 2008 - 08:21

File Name: Optieprijs + prijs als getoonde prijs
File Submitter: Boudy
File Submitted: 19 Feb 2008
File Updated: 4 Apr 2008
File Category: Catalog uitbreidingen

Deze modificatie aan de product informatie pagina resulteert in een prijs weergaven welke altijd gelijk is aan de product prijs + de optie prijs.
Zodra een optie wordt geselecteerd veranderd direct de getoonde prijs in de pagina.

installatie is redelijk simpel, 1 pagina met ongeveer 7 aanpassingen.

Als je reeds aanpassingen hebt gedaan aan de product options dan moet je goed opletten wat je doet.

Het script is door mij verder ontwikkeld op basis van een ander script, maar deze deed niet wat ik wilde.
Een voorbeeld van de werking staat in de instructie, zodat je het eventueel even live kunt bekijken.

Succes

Boudy

Click here to download this file

Hallo,

Ik heb product_info.php met de file uit de pack vervangen maar nu snap ik niet waar ik opties kan toevoegen bij een product .

Bijv. Ik verkoop computers en bied een pc met 250gb aan en bij opties meerprijs 500GB 20 euro duurder maar ik kan niet vinden waar ik dat kan veranderen

Alvast bedankt

#7 Berkedam

Berkedam
  • Members
  • 11,618 Posts:
  • Naam: John Westera

Posted 09 April 2008 - 08:42

Admin > catalogus > artikelopties

#8 Maidanezu

Maidanezu
  • Members
  • 73 Posts:
  • Naam: Constantin

Posted 09 April 2008 - 11:04

Admin > catalogus > artikelopties

bedankt dat is ook gelukt.

Maar nu.

Ik heb bijv. een systeem met bijv 250GB hdd standaard maar ik heb een optie toegevoeg voor 500GB ipv 250 ,750gb ipv 250 etc. ik heb in die menu ook een optie Kies een andere hardeschijf toegevoegd met prijs 0 anders zijn de klante verplicht om een andere schijf te kiezen. Maar als ik het product in winkelwagen zet dan krijg ik Het product zelf te zien en met extra -kies een andere schijf

hoe moet ik het doen dat het alleen een optie in de winkelwagen wordt weergegeven indien dat een andere is dan - kies een andere schijf. Optie kies een andere schijf wil ik dus niet dat het wordt weergegeven in de winkelwagen \

Hoe kan ik dat oplossen.

Alvast bedankt.

#9 Boudy

Boudy
  • Members
  • 308 Posts:

Posted 10 April 2008 - 09:15

buiten het feit dat je het verkeerde topic gebruikt met je probleemstelling....!!!

plaatst je tekst met "kies een andere schijf" in de product options field ipv de option values.
mag jezelf bedenken welke optie je moet invullen bij option value.

Boudy

#10 MDD

MDD
  • Members
  • 3 Posts:
  • Naam: Martijn

Posted 03 June 2008 - 04:14

Dit is een super toevoeging voor oscommerce.

Alleen werkt hij bij mij niet volledig. Als een product geen opties heeft laat hij de prijs netjes zien. Zodra een product artikelopties heeft verdwijnt de prijs, hij laat dus niks zien. Maakt niet uit welke optie ik selecteer.

Iemand enig idee in welke richting ik dit moet zoeken?

Edited by MDD, 03 June 2008 - 04:14.

#11 Boudy

Boudy
  • Members
  • 308 Posts:

Posted 03 June 2008 - 06:08

Ja doorloop de installatie instructie nog eens door, ik denk dat je wat vergeten bent.

Boudy

#12 MDD

MDD
  • Members
  • 3 Posts:

Posted 04 June 2008 - 10:15

Ik heb voor de zekerheid even de volledige product_info erop gezet, ipv. zelf de regels toevoegen. Maar nu gebeurt het een beetje omgekeerd. Als ik naar het product ga dan staat er geen prijs. Zodra ik een optie wijzig dan verschijnt de prijs incl. optieprijs, ook als ik daarna nog een andere optie wijzig verandert de prijs mee. Kan het zijn dat STS in de weg zit?

Edited by MDD, 04 June 2008 - 10:15.

#13 MDD

MDD
  • Members
  • 3 Posts:

Posted 04 June 2008 - 10:27

Probleem opgelost.

Ik gebruik STS. Alles van oscommerce wordt in de template van STS geladen. In de body ontbrak het onLoad="showPrice(cart_quantity) commando. Deze heb ik in de body geplaatst van de template ipv product_info.

Nu werkt het. Misschien handig als tip voor andere gebruikers van STS.

#14 Mystique

Mystique
  • Members
  • 76 Posts:
  • Naam: sandra

Posted 12 August 2015 - 06:29

ik zie dat het een hele oude topic is maar is dit bestand nog ergens te downloaden??

#15 Fiber

Fiber
  • Members
  • 3,490 Posts:
  • Naam: Fiber

Posted 13 August 2015 - 11:01

Idd oud dus ook niet geschikt voor 2.3.4

Deze hieronder wel.

http://addons.oscomm.../info/8278/v,23

http://addons.oscomm.../info/8968/v,23

Edited by Fiber, 13 August 2015 - 11:01.

#16 Mystique

Mystique
  • Members
  • 76 Posts:

Posted 13 August 2015 - 07:45

mijn dank is wederom groot :)

#17 Mystique

Mystique
  • Members
  • 76 Posts:

Posted 15 August 2015 - 09:31

hhmm het zal wel weer aan mij liggen. maareeh ik had alle bestandjes netjes geupload zoals het is beschreven maar hoe kan ik dan in godsnaam iets veranderen en waar? ik bedoel ik heb toch wel het juiste script hiervoor? dit is namelijk de bedoeling als voorbeeld.ik verkoop zeg maar tekstborden van 30 x 40 voor x bedrag en dan moet er een optie komen dat mensen 40 x 60 kunnen kiezen en dan + 5 euro zeg maar er bij opkomt

#18 Fiber

Fiber
  • Members
  • 3,490 Posts:

Posted 15 August 2015 - 10:23

Wil je alleen opties voor je product dan? Doe je gewoon in je admin...bij product opties. Heb je daar al opties aangemaakt en geconfigureerd?

Deze addons zorgen ervoor dat je zodra je een optie hebt dat dan gelijk de prijs mee veranderd.

#19 Mystique

Mystique
  • Members
  • 76 Posts:

Posted 15 August 2015 - 12:13

dat is inderdaad de bedoeling dat bij een optie dus 40 x 60 bord keuze dat de prijs gelijk mee veranderd, maar doet die dit dus automatisch als ik dit erin zet en een nieuw produktoptie aanmaak? anders moet ik er vanaaf nog maar even rustig voor gaan zitten

#20 Fiber

Fiber
  • Members
  • 3,490 Posts:

Posted 15 August 2015 - 12:39

Zie helemaal geen meerprijs voor afmetingen in je shop. Dus dat lijkt me dan logisch :-) Wel een meerprijs rekenen voor een evt optie als je dat wilt, dan in combinatie met 1 van de addons hoort de prijs mee te veranderen.